diumenge, 27 d’abril del 2014

Cogulló de Turp - Alt Urgell

Anem per la carretera C-14 direcció La Seu d'Urgell, passat Coll de Nargó a mà dreta trobem el trencall Sant Llorenç de Morunys, Alinyà, seguim aquesta carretera L-401, passem Alinyà i seguim direcció Cambrils i Sant Llorenç, entrem al poble de Llinars i ens dirigim al cap del poble.
Aparquem prop d'un gran dipòsit d'aigua i de Cal Gepet.

Seguim per la pista encimentada fins darrera la casa nova de cal Gepet, agafem un camí/drecera que ens portarà al final de la pista, trobem un encreuament de pistes, agafem la del mig senyalitzada per un pal d'itinerari. Proper trencall agafem el de la dreta i el següent anem recte seguint pal indicador.
Deixem trencall de Font del Tilló, seguim per la pista, a la nostra esquerra ens queda el Tossal de Pinassa, ens dirigim cap el costat dret del Cogulló, la pista ens porta al coll i encreuament de camins. Agafem el de l'esquerra que puja cap el cim, al costat hi ha un pal d'itineraris.
El corriol està ben fressat i marcat amb pedrons, fent forces "S" ens porta dalt del Turp.

Seguim la carena, sempre pel perfil, al costat dret tenim bosc molt dens i dificulta el caminar. Anem sobre roca i agafem algun corriol molt ben marcat. L'últim tram boscós, els boixos ens dificulta el camí, seguint direcció carena i buscant clarianes arribem al coll on hi ha el començament de la canal/corriol que ens baixa fins el barranc de Turp.
Un cop a baix el camí s'eixample, arribem a la font de Sant Joan, seguim pista trobem Sant Joan de les Anoves (curiosa campana de l'ermita) la pista revolta les cases i al trencall anem cap a l'esquerra, seguim la pista fins a Can Soler, abans d'arribar-hi agafem corriol (té alguna pintada groga) puja seguit i en diagonal, arribem a la Font de la Pinyassa, agafem camí ample/pista  a la nostra dreta, l'anem seguint, arribem al Pla de la Llacuna, al final del pla anem cap a la nostra dreta, passem entre pallers i ens desviem cap a l'esquerra.
Seguint aquesta pista arribem a l'encreuament de l'inici de la caminada, agafem la drecera per anar a Cal Gepet i al cotxe.

Per fer aquest itinerari ens hem basat amb la publicació de la web Camins de P.Robert

Track d'aquest itinerari. Cogulló de Turb
Hem trigat 5 hores. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.