dilluns, 28 d’abril del 2014

Roc de Galliner - Alt Urgell

Anem per la carretera C-14 direcció La Seu d'Urgell, passat Coll de Nargó, a mà dreta hi ha el trencall per anar a Alinyà, carretera L-401, aparquem just abans d'entrar a la població, a la nostra dreta al costat de la carretera.

Entrem a Alinyà, passem pel costat de l'església i seguim recte per una pista, arribem al corral del Sastre, hi ha un pal indicador i agafem el corriol que va cap al Roc de Galliner.
Seguim el corriol que fa força pujada, passem per un parell de portes metal·liques, anem guanyant alçada, arribem a un encreuament de camins i seguim cap a l'esquerra direcció Coll de la Nou i Roc Galliner, arribem a una pista seguim cap a l'esquerra i arribem al coll.
Seguim la pista arribem al Coll de la Maçana, deixem una pista de l'esquerra i una a la dreta, hi ha pals indicadors que ens marquen la direcció.
Sortim de la pista per anar a veure el Dolmen de Coll Durao, seguim per la pista fins a trobar-ne una altra poc utilitzada a la nostra esquerra i també amb pal indicador.
Seguim aquesta pista, trobem indicador de la font de la Masieta, ens hi arribem, passem la font i a l'arribar al prat, seguim cap a la nostra esquerra, travessem l'altre prat, passem pel costat del Clot de les patates, a partir d'aquí ens decantem cap a la nostra dreta per anar a trobar la carena, travessem el bosc i seguim pujant entre boixos fins arribar a la cresta.
La cresta es bastant estreta, la major part es pot passar per sobre les roques però quan veiem que no es possible ens decantem cap a la nostra esquerra sense baixar massa perquè els boixos i els ginebrons dificulten al caminar.
És entretinguda, has d'anar baixant i pujant, però no presenta dificultat.
Quasi al final de la cresta hi ha el cim Roc de Galliner, a partir d'aquí la cresta ja baixa.

Baixem pel costat oposat d'on hem vingut, anem baixant per la cresta i pel costat esquerra.
Arribem a una grossa alzina i la cresta es desvia cap a la dreta, a partir d'aquí deixem les roques i pel costat esquerra endevinem un corriol que baixa per dins del bosc, aviat el perdem i anem baixant buscant les clarianes i anar perdent alçada.
Arribem a la pista a poc tros del coll de la Maçada, i desfem el camí de pujada.

Track d'aquest itinerari. Roc de Galliner
Hem trigat 5 hores. Parades a part.
Gràfica de la sortida amb desnivell i distància.